1 Karolinas Kaos: Världens bästa pizzadeg

Saturday, September 27, 2014

Världens bästa pizzadeg

Här kommer nu receptet på pizzadeg som jag lovade er igår. Med det här receptet blir degen smidig och lätt att jobba med. Dessutom är smaken den bästa av alla olika recept jag testat. Bottnen blir knaprig utan att bli skarp, samtidigt blir det mjukt och lätt att skära utan att vara degigt... Det blir perfekt helt enkelt. Tror bestämt att jag kammade hem några pluspoäng hos svärföräldrarna igår med hjälp av det här receptet. Varsågoda:


You can thank me later! ;) (okej, jag ska inte ta åt mig all ära, det är Leilas recept.)

2 comments:

  1. Om man har tid kan man använda bara hälften av jästen och låta degen jäsa längre. Eller kalljäsa och bara använda 1/4 av jästen :) Det ger mer och bättre smak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Låter jobbigt att vänta 50 minuter på att nåt ska jäsa ;) men har man tid och planerat bra så varför inte! Ska testa nästa gång :) tack för tipset!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!