1 Karolinas Kaos: Meatless monday: spenat-morotsbiffar

Monday, September 29, 2014

Meatless monday: spenat-morotsbiffar

Idag bestämde jag mig att ha en meatless monday igen! Eller tja, i skolan åt jag nötwok, men hemma valde jag att laga vegetariskt. Sist lagade jag spenatplättar, men idag fick det bli spenat-morotsbiffar. Jag ar lite dille på spenat just nu, det ger ju en så otroligt god smak. Jag improviserade ihop ett eget recept som jag ska dela med mig av åt er!


Färdighackade ingredienser.

Biffsmeten.

Biffarna före stekning.

Klart!

Jag tyckte inte att det behövdes någon sås till eftersom biffarna var så pass saftiga i sig själva, det räckte bra med lite lingon. Biffarna blev riktigt goda, om jag får säga det själv, och jag är fortfarande mätt - så de fyllde sin funktion minsann!

2 comments:

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!