1 Karolinas Kaos: Mä oon suomalainen

Monday, September 22, 2014

Mä oon suomalainen

Idag skickade mamma ett foto åt mig med bildtexten: "Lillan hade en 'nationell' dag haha!". Hon hade hittat ett gammalt papper som jag hade skrivit en "låt" på när jag var typ 8, 9, 10(?) år gammal... Fattar inte att det här inte har blivit ny nationalsång redan.


Mä oon suomalainen

1. Mää oon suomalainen
ei ruotsalainen! Suomi on
paras tässä mailmassa ja avaruudessa!

2. Ruotsi oon aika hyvä
Mutta Suomi on paraaaas!
Venäjä oon aika huono
Mutta Suomi pitäisi saada kruunu!

3. Mä oon suomalainen 
ei ruotsalainen!
nyt tämä laulu oon 
Loppu!

Alltså hahahah... Kul att jag skriver "oon" när jag menar "on". Men det var nog inte det jag skrattade mest åt när jag såg det här idag. Undrar vad de gjorde med oss i det där språkbadet riktigt... Karolina ca 8-10 år skriver finska snudd på nationalistiska visor på fritiden. Nåja, det här bjuder jag på.

3 comments:

  1. Haha lol, sku kanske ha passa i texas dedär hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah jo (shhh tala int högt om de de e ju hemligt!)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!