1 Karolinas Kaos: International coffee day

Monday, September 29, 2014

International coffee day

Idag är det den internationella kaffedagen! Den firas på en massa ställen världen över, men inte i Finland. Är inte det lite konstigt, med tanke på att Finland är världens största kaffekonsument? Nåja, jag som kaffedrickare vill absolut uppmärksamma denna fantastiska dryck ändå.


Jag dricker inte mycket kaffe, men de där 2-3 kopparna om dagen är extremt viktiga för mig. Morgonkaffet är för mig det allra viktigaste och jag kan inte tänka mig att leva utan det. Kaffe är inte bara uppiggande, det kan dessutom minska risken för bl.a. cancer, demens och Parkinsons, så länge man dricker måttliga mängder. Så ni som av någon ofattbar orsak ännu inte är kaffedrickare: kanske dags att tänka om! ;)

4 comments:

  1. Nämen! :D Bäst att koka en kopp kaffe till då.

    ReplyDelete
  2. Men då de int e nå riktit gott hehe. ja trodd de sku va tjock som typ kakao, blev negativt överraskad över vattnigheten då jag smaka de första gången

    ReplyDelete
    Replies
    1. Man lär sig ;) annars kan du ju lägg i en massa mjölk eller grädde så blir de tjockare haha.

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!