1 Karolinas Kaos: Fotboll och valvaka

Sunday, September 14, 2014

Fotboll och valvaka

Manchester United - QPR slutade 4-0! Jag satt typ och skrek i soffan haha. Okej, jag misstänker att inte så jättemånga av mina läsare är så himla intresserade av sport, men jag var ändå tvungen att skriva om det här eftersom det gått så pass dåligt för United på sistone. Vågar inte riktigt ropa hej ännu förrän vi (lol, "vi", jo jag ska ju vara med och spela också) vunnit hårdare motstånd, men det kändes som att vi äntligen hade fått tillbaka tempot och kämparglöden. Vackert, hoppas det fortsätter så!


Direkt efter matchen böt vi kanal och började följa valvakan i Sverige. I skrivande stund ser det ut att bli ett regeringsbyte, F! verkar komma in i riksdagen och SD blir Sveriges tredje största parti... Intressant, Sverige, intressant.

2 comments:

  1. Jag ska börja med att säga att du har en superbra blogg! Väldigt varierande inlägg som gör att i princip alla kan läsa bloggen oberoende av ålder, kön och intressen. :)
    Nu till en fråga; Jag sökte till klasslärare och slapp tyvärr inte in. Har du några tips vad jag ska göra till nästa år för att ha en bättre chans? Just nu jobbar jag som lärarvikarie ca 2 gånger i veckan och slipper förhoppningsvis med på några kurser vid ÖPU. Finns det något annat att göra? Eller har du några andra tips på hur jag ska spendera mitt mellanår på? DÖR av tristess när alla mina vänner springer på olika evenemang dagarna i ända när man själv bor hemma hos föräldrarna mitt inne i skogen. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack snälla du, vilken fin kommentar :) Jag svarar på det här i ett inlägg imorgon!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!