1 Karolinas Kaos: Ett foto i timmen: måndag 29 september 2014

Tuesday, September 30, 2014

Ett foto i timmen: måndag 29 september 2014

Igår fotade jag ett foto i timmen hela dagen och nu har jag sammanställt det till ett inlägg. Så här såg alltså min dag ut igår, timme för timme! Vissa timmar blev det fotat lite extra, andra lite mindre. 

09:09 - Sambon överraskade med kaffe på sängen. Hade en riktigt mysig morgon före jag började göra mig i ordning för att gå till skolan. En skön start på dagen och veckan!

10:01 - Jag strax före jag skulle gå iväg till ÅA. Insåg att jag hade en extremt bad hair day och satte upp håret i hästsvans i sista sekund. Höll på att bli sen trots att jag hade haft hur mycket tid som helst.

11:06 - Bildkonst. Gjorde skulpturer inspirerade av en dikt. Eller nåt. Jag gjorde två stycken gubbar (en svart och en vit) som står och kramas, i sin tur inspirerat av de där saltkaren ni vet.

12:03 - Lunch i Café Ann-Mari eftersom kön till Alexander var så lång. För 2,60€ fick vi (en himmelsk!) nötwok samt en lyxig sallad med räkröra och grejer. Väl spenderade pengar minsann.

13:10 - Föreläsning i kursen motivation och lärande, temat var Vygotskijs syn på lärande. Hmm... Det skulle kunna vara väldigt intressant, men av någon anledning är det så tungt att lyssna på föreläsningar i stora salen. Gillar seminarium mycket bättre, får mycket mer ut av dem.

14:00 - Varvade ner med kaffe och cheesecake hemma. Häromdagen bakade jag min första cheesecake nånsin och den blev riktigt god, men ändå inte riktigt som jag tänkt mig. Som tur finns det ju ca en miljon olika recept på cheesecake att testa i framtiden.

15:01 - Åkte och handlade. Skönt att göra det på måndag så har man mat för hela veckan!

16:08 - Packade gymväskan och traskade iväg till Lady Line. Insåg också att jag hade haft mina calf sleeves fel väg tidigare haha. Jag bara "jo de gav ett jättebra stöd, skitbekväma", och så var de fel väg HAHA. Nåja, något slags stöd gav de säkert då också, men kan väl erkänna att de var lite bekvämare när man hade dem rätt väg.

17:06 - På gymmet. Tränade överkroppen och kände att jag hade ett bra flow på gång. Jag tar inte gymselfies, så det fick bli en bild på mina skor istället. Tar helst inte med mig telefonen till gymmet alls faktiskt. 

18:02 - På väg hem igen. Ångrade att jag inte hade tagit med mig riktiga kameran eftersom det var så otroligt fint ute. Höstfärger, solsken och precis lagom temperatur. Vasa är så vackert, solen skiner ju tydligen alltid här!

19:04 - Efter att ha duschat och varvat ner lite efter gymmet slängde jag i en tvätt. 

19:22 - Lagade mat. Recept finns här. C stekte vanliga biffar åt sig eftersom han inte är lika förtjust i det här med Meatless Monday som jag är haha ;)

20:00 - Vem vet mest? Ja, vi kollar på det i princip varje kväll. Världens bästa fucking program. Jag har inga bilder från klockan 21-22, men misstänker starkt att jag satt i soffan med laptopen i famnen hehe.

23:00 - Paradise Hotel! Tvära kast i tv-programmen minsann. Men efter frågesportsprogram är det väl helt okej att nollställa med lite PH ;) Skrattade ihjäl mig lite åt Ylvas fyllekäkande, det var nog det bästa som hänt under hela säsongen. Nåja, efter Paradise somnade vi till Friends i vanlig ordning - och det var min måndag det! 

2 comments:

  1. HAHA!! Ja trodd att jag å min pojkvän va dom enda i denhär åldern som kollar vem vet mest tisammans :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaa det trodde jag om oss också, skönt att höra att vi inte är de enda! ;)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!