1 Karolinas Kaos: En säng rikare

Tuesday, September 2, 2014

En säng rikare

Morjens! Är ni alla på Ollis ikväll? Inte jag! Jag var så trött idag att det fick bli perus Idol&Paradise-kväll för min del. Tänker att Ollis nog inte försvinner nånstans ändå.

Igår for jag och C för skojs skull iväg till Sotka, Jysk och andra möbelaffärer och upptäckte att Sotkas super-mega-rea-dagar skulle sluta på tisdag, alltså idag. Vi har länge pratat om att vi borde köpa en ny säng, men det har ändå inte riktigt varit aktuellt. Men nu passade vi på att testligga (hehe) några stycken och for sedan hem för att sova på saken. Idag styrde vi kosan tillbaka till Sotka och 10 minuter senare hade vi köpt en ny säng. Bara sådär - skitbra!

Det var ett välbehövligt inköp måste jag säga, eftersom vi båda höll på att få fel i ryggarna av vår 120 cm säng. Den kommer nu ersättas av en stabil, rejäl 160 cm säng - äntligen! 120 cm har funkat förvånansvärt bra ändå, kanske för att jag själv egentligen inte rör mig över huvud taget i sömnen och därför behöver typ 50 cm att sova på. Och så har jag fått höra att det är tokigt att vi sover med bara ett täcke? (Det är ju hur mysigt som helst!) Hur som helst, nästa vecka nångång borde vi få sängen hemlevererat till oss, så vi håller tummarna!

Glad tjej här, godnatt på er!

2 comments:

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!