1 Karolinas Kaos: Den ultimata höstlistan

Monday, September 8, 2014

Den ultimata höstlistan

Godmorgon! I brist på annat börjar jag den här veckan med en höstlista som är stulen härifrån.

Ultimata Höstmånaden
:
Oktober helt klart. Jag fyller år, man har höstlov (åtminstone förr...), lyktor och ljus har tagits fram, träden är fina, man firar Halloween (som visserligen är den onödigaste högtiden någonsin, men ändå), allt är bara så otroligt mysigt i oktober. Före snön kommer åtminstone.




Ultimata Höstmyset:

TV/film i soffan med tända ljus, varma filtar och någon man tycker om. Att höra hur regnet slår mot fönstret och själv veta att man inte behöver gå någonstans. Det är något av det bästa jag vet. 
Ultimata Höstdrycken:
Kaffe, te, alla varma drycker egentligen. Men det dricker jag visserligen året runt. Men på hösten behöver vi lite extra värme.



Ultimata Höstplatsen:
För mig är det ÅA, soffan, Lady Line och diverse studieevenemang. Det är så kul när "säsongen" drar igång igen! Ikväll t.ex. har PF gulisintagning åt de nya studeranden, jag funderar om jag borde gå dit och kolla en stund.
Ultimata Höstkläderna:
Stövlar, jeans/kjol, oversize tröja och en varm halsduk. 



Ultimata Höstmaten:
Pasta i alla dess former. Lasagne, spaghetti, tortellini - jag älskar pasta lite för mycket för mitt eget bästa. 
Ultimata Hösthobbyn:
Alla börjar ju springa på gymmet på hösten igen, så jag får nog säga det eftersom jag är en av dem. Hösten betyder alltid en nystart och gäller även träning/hälsa. Förutom gym gäller det att hinna kolla alla tv-serier som sätter igång igen. (Äntligen börjar t.ex. Modern Family igen!!)
Ultimata Höstmusiken:
Här har jag gjort en höstlista som fylls på lite hela tiden, varsågoda att subscribe:a. 
Ultimata Höstutmaningen:
Studera, jobba, festa, träna - och hålla samma kvalité på alla ställen. Heheh.

2 comments:

  1. dessa bilder fick ju en bara att se framemot hösten. Så mysiga klädsel! :>

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eller hur, på pinterest hittar man alltid så mycket härligt! :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!