1 Karolinas Kaos: Ainu barnsalva: bäst i test

Sunday, September 28, 2014

Ainu barnsalva: bäst i test

Va har du för kräm på benen för att de inte ska klia? :)

Jag har länge haft problem med att mina ben börjar klia av rakning. Jag får inga utslag eller prickar, men så fort håret börjar växa ut lite igen brukade det börja något infernaliskt. Det ledde till att jag kliade mina ben så mycket att jag fick ärr på dem. Jag har testat alla möjliga olika rakhyvlar, jag har testat att vaxa, jag har testat att epilera, jag har testat seriöst alla salvor som finns... Men inget har fungerat. 

Det som jag använt nu i några månader är rakhyveln från Venus Breeze tillsammans med rakgelen Satin Care från Gilette som är gjord för känslig hy och innehåller aloe vera. Efteråt smörjer jag in benen med aningen barnsalva från Ainu eller ekologisk kokosolja. Dessa fyra produkter tillsammans har räddat mina ben, för de kliar nästan inte alls längre!


Jag gick förbi bebishyllorna i Prisma en gång och tänkte: "Varför inte testa?". Om en salva är gjord för känslig bebishud borde den väl vara skonsam även för mig. Jag har förut testat babyolja, men av någon anledning blev kliandet nästan värre av det. Men Ainus salva är super! Den är fet men absorberas bra, den återfuktar effektivt och är dessutom parfymfri. Man hittar den som sagt i vilken affär som helst för ett par euro - money well spent! 

Kokosoljan har jag skrivit om tidigare och eftersom den är världens bästa varvar jag med den ibland också (den förebygger/minskar även ärr och åderbråck). Så om någon annan har samma problem med kliande ben kan jag varmt rekommendera att testa dessa produkter!

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!