1 Karolinas Kaos: Skink- och räkrullar

Friday, August 22, 2014

Skink- och räkrullar

Jag tänkte dela med mig av världens enklaste och bästa recept på räkrullar. Dessa tar högst 15 minuter att laga och alla verkar älska dem. Perfekt till kalas - eller när man bara vill lyxa till det en torsdag hehe...




När jag gick och handlade ingredienser till en kaka idag fick jag samtidigt idén att slänga ihop lite räkrullar till middagen. Tyvärr fanns det inte det rätta tunnbrödet där jag handlade, ej heller Snellmans skinka hehe, men nåja, man tager vad man haver. Dessutom blev sössön riktigt god att ha vid sidan om maten, så det blev liksom 2 in 1.

1. Hacka lök, skinka och räkor i små bitar
2. Rör ihop crème fraîche, crème bonjour (vitlök är min favvo!), citronsaft (och eventuellt någon majonnäs), tillsätt sedan löken, skinkan och räkorna
3. Krydda och tillsätt gräslök
4. Bred ut smeten på brödet, rulla ihop och skär 2-3 cm breda bitar
5. Servera!

Voilà!

2 comments:

  1. Vad gott det ser ut, måste testa på det! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa det är såå gott, rekommenderar absolut :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!