1 Karolinas Kaos: Mjeh, helt ok...

Friday, August 22, 2014

Mjeh, helt ok...

Jag måste tyvärr säga att jag är lite besviken på Sin City 2. Vi kom hem från bion för en stund sedan och jag gick inte alls därifrån med samma wow-känsla som efter den första filmen. Visst, den hade samma coola stämning som första filmen. Mörka röster, dystert, kallt och skitcoolt. Svartvitt med några färgklickar här och där. Den grejen gillar jag. Sminket och kläderna i filmen är också helt awesome, får en nästan att vilja börja klä sig i endast nitar och läder. Karaktärerna var också fortfarande lika brutala, men jag tyckte ändå att filmen överlag lämnade en del att önska. Jag tror att jag hade för höga förväntningar helt enkelt.


Jag gillade inte att man bytt ut skådespelarna för Dwight och Miho. Jag tyckte inte att filmen hade behövt vara i 3D, eftersom det fanns cirka noll häftiga 3D-effekter. Ljudet var för högt, det kändes som att jag skulle få tinnitus ett par gånger (Karro 60+ här morjens)... Storyn var förutsägbar och det hände egentligen inget intressant. Den bästa scenen i hela filmen var typ när Jessica Alba dansade, och ja, det säger ju en del tycker jag.

Meeen, om man fascinerades av första filmen lika mycket som jag kan jag ändå rekommendera att se fortsättningen. Filmen hinner aldrig bli tråkig, det kan jag åtminstone säga! Men förvänta er inte lika mycket som jag gjorde - så kanske ni kan uppskatta den mer än jag också.

Ett favoritcitat från första filmen.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!