1 Karolinas Kaos: Dagens tips: Invisibobble

Tuesday, August 5, 2014

Dagens tips: Invisibobble

Under min och syrrans shoppingtur i lördags råkade jag få syn på såna här hårsnoddar inne på Anttila. Jag hade läst om dem på så många bloggar att jag kände att jag också måste testa. Invisibobble heter de och kostar ca 5-6€ för tre stycken. Jag har testat dem nu i några dagar och är så pass nöjd att jag nu också måste tipsa om dem!

"Traceless, avoids headaches, no split ends, strong grip, all hair types, eco-friendly"

Invisibobble sliter inte lika mycket på håret som vanliga hårband, de håller verkligen håret på plats(!) och de är mycket mer hygieniska än vanliga snoddar. De är lätta att tvätta och jag kan tänka mig att de håller i princip hur länge som helst. Det gäller att inte tappa bort dem som vanliga hårband bara!

Jag var jätteskeptisk eftersom de ser ut att fastna i håret, men det gör de verkligen inte, de är enkla att använda och enkla att dra ur håret. Perfekt att ha på stranden också tänker jag!


Invisibobbles youtube-kanal finns en massa tutorials.

10 comments:

  1. Jag köpte en sån på båten i söndags (hade förstås tänkt blogga om den idag, haha! Great minds think alike än en gång) och är riktigt förvånad över hur bra den är! Jag var väldigt skeptisk till att en telefonsladd i håret faktiskt skulle kunna vara bra. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha sällan! ;) Jaa samma här, jag är så glad att jag testade!

      Delete
  2. Åh har sett den där men int rikti fatta grejen! Var köper man? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja köpt som sagt på Anttila, men bord väl säkert finnas på typ Åhléns eller Kicks i Sverige. Eller så inne hos nån frissa :)

      Delete
    2. Va på kicks idag å köpt en :D ironiskt att de heter invisibobble och det bara fanns kvar i världens skrikigaste rosa :D

      Delete
  3. Dom e såå bra! och man får ingen huvudvärk! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej precis! Återgår aldrig till vanliga hårband efter dehär :D

      Delete
  4. Finns vid kicks i vasa, och att beställa från internet.. ;) tutorial nummer 2 var ju otroligt snygg frisyr!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jepp! :) ja visst var den fin, jag såg på din blogg att du gjort typ en sån, såg riktigt snyggt ut! Jag måste nog också testa det!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!