1 Karolinas Kaos: Budget vs lyx

Wednesday, August 6, 2014

Budget vs lyx

Till hösten skulle jag vilja ha ett par nya svarta boots. Jag köpte ett par på H&M:s rea förra året, jag tror jag fick dem för 25€. Meeen, ofta får man precis vad man betalar för och åtminstone mina boots slets väldigt snabbt. Jag har en längre tid suktat efter ett par Primeboots, men priset är ju onekligen inte så vänligt för min studieplånka. Jag kan liksom åka till södern för samma pengar...


Johnny Bulls sägs vara minst lika bra kvalité och de är hälften så dyra. Dessutom är de ju nästan lika snygga som Primebootsen, så dem skulle jag kanske kunna tänka mig. Det finns också supersnygga lågskaftade modeller av dem, har lite svårt att bestämma mig vilket par jag hellre skulle vilja satsa pengar på. Duffys stövlar är av konstläder, precis som mina H&M-boots är, och jag vet inte om jag är så sugen på det faktiskt... I längden blir det ju faktiskt dyrare att köpa nya varje år eftersom äkta läder håller hur länge som helst.

2 comments:

  1. Jag har ju både primeboots och johnny bulls och rekommenderar verkligen primeboots alltså!! De går att ha hela vintern i vårt klimat :P bullsen har så hård sula så man halkar bara omkring me dem på vintern å nu har de dessutom "gått av" i sulan så jag kan bara ha dem torra dagar annars läcker de in :O primebootsen gick jag dock med hela hösten vintern och våren ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nämeen e de sant! Int ska dom ju få gå sönder när dom ändå kostar så pass mycke som dom gör... Ojoj, ja måst nog riktigt fundera!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!