1 Karolinas Kaos: 4. Mina morgonrutiner

Tuesday, August 12, 2014

4. Mina morgonrutiner

4. Mina morgonrutiner 


Om somrarna (när jag jobbar i Jakobstad) ringer min klocka alltid mellan 05:45 och 06:15, beroende på om jag ska tvätta håret på morgonen eller inte. Före jag kör iväg till jobbet dricker jag ett glas vatten och en kopp kaffe, eftersom jag sällan är hungrig så tidigt på morgonen. Eventuellt tar jag en frukt eller yoghurt. Den riktiga frukosten äter jag runt kl. 09:00 på den första kaffepausen på jobbet, där det serveras massa gott att välja mellan. Sminkar mig om jag orkar, fixar håret om jag orkar, annars hoppar jag bara i bilen vid 06:45 och börjar jobba kl. 07:00. Tyvärr hinner jag aldrig sitta ner riktigt i lugn och ro när jag börjar så tidigt, eftersom jag i så fall skulle vara tvungen att stiga upp typ 05:15, och det är det inte värt.


När jag studerar varierar morgonrutinerna mycket. Första skolåret kunde jag vara ledig en dag mitt i veckan, börja 08:30 nästa dag och sedan 13:00 dagen efter det. Så det blev tidiga morgnar ibland, långa sovmorgnar ibland. Men jag tar mig alltid tid att dricka kaffe i lugn och ro samtidigt som jag läser nyheter/bloggar. Jag är helt övertygad om att morgonen sätter prägel på hela dagen och ser därför till att njuta så mycket det bara går på morgonen.

2 comments:

  1. Hur långa dagar har du exakt på jobbet? Har du två kaffepauser och en lunchpaus? Hur långa är dom? Blev lite nyfiken :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 07:00-15:00, två kaffepauser (15 min) och en lunchpaus (30 min) :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!