1 Karolinas Kaos: 3. Tio saker jag gillar

Monday, August 11, 2014

3. Tio saker jag gillar

3. Tio saker jag gillar


Fredagskänslan. Det måste vara den absolut härligaste känslan på hela veckan. Det börjar pirra lite i magen, öltanden kanske börjar värka, du börjar sakta men säkert smida planer för kvällen och hela helgen, förväntningarna stiger... Om solen dessutom skiner och du hör bra musik på radion så finns det en viss risk för karatefylla senare samma dag.



Hårprodukter. Jag kan nog inte ha för mycket av dem. Jag köper nya hela tiden, men använder dem också hela tiden. Utan alla möjliga hårprodukter hade jag nog varit tvungen att klippa av mig håret haha. På 80-talet hade mitt hår utan produkter däremot passat in hur bra som helst.

Ja, ni ser ju själva...


Att köra bil. Jag har alltid tyckt om att glida runt i en bil, oavsett om jag kör själv eller är passagerare. Överlag tycker jag om de flesta fordon - jag njuter av att åka buss, tåg, båt, bil... Det är så avslappnande och skönt, så länge ens medpassagerare inte är idioter. Det finns få saker jag blir så arg på som folk som inte kan bete sig på just bussar och tåg (t.ex. talar högljutt i telefonen).



Leverlåda. Köpis leverlåda alltså, huhhu vad gott det är. Jag vet inte om jag nångång ätit hemlagad ens, det är kanske ännu godare. Kanske borde testa göra det själv nångång! Men det är lite svårt när man bor med en som hatar leverlåda och typ får kväljningar av att jag ens sitter och äter det i samma rum som honom.

Med lingon ska det vara!


Kalendrar och planering. Jag är inte fullt lika tokig som min syster, hon är snäppet "värre" än jag när det kommer till kalendrar, post-it-lappar, anteckningar, checklistor och allt sånt. Men jag har ett släng av det jag också. Dessutom är jag tvungen att använda kalender, jag kommer helt enkelt inte ihåg mina ärenden annars.


Till vänster ser ni hur det såg ut i början av förra skolåret - ha så kul, säger jag bara åt alla gulisar... 
Men det är värt det! Till höger lite nyare anteckningar!


Frukost. Det bästa målet på dagen, om man får äta i lugn och ro och vad man vill. Min favoritfrukost består av rostat bröd, eller semla, eller rågbröd (vilket bröd som helst egentligen...) och ett kokt ägg och kanske lite yoghurt. Kaffet är ändå viktigast - frukost utan kaffe är ingen frukost. 

Frukost, det absolut bästa med att bo på hotell.


TV- och datorspel. Åtminstone vissa. Spel som hör/hört till mina favoriter: The Sims (har spelat i princip alla versioner, alla utgåvor, allt), Final Fantasy (VII, VIII, X, X-2), Mortal Kombat, Crash Bandicoot, Crash Team Racing (allt som har med Crash att göra egentligen), Tekken, alla tusen Mariospel till alla olika former av Nintendo, Donkey Kong, Super Smash Bros(!!!), Pokémon, Fire Emblem, Sim City... osv. Ja, det blir en del spel haha.


Drömmen vore ju att ha ett spelrum med datorer, alla olika Nintendos, PlayStations osv. Och så typ 1000 spel. Visserligen skulle man väl aldrig komma ut därifrån, man skulle bli rädd för solen och tappa all kontakt med omvärlden. Men annars så...

Seriöst.


Ljus och lyktor. Mys med andra ord. Jag föredrar sommar framför vinter, men det positiva med vintern/hösten är att det går att mysa med en massa tända ljus och lyktor. Det är något av det bästa jag vet faktiskt - när det är kallt ute och man kommer hem till sitt varma hem, tänder några ljus, kryper ner under en filt och bara myser. 

Två bilder från vår lägenhet i höstas.

Lite inredningsinspiration från H&M Home.


Att skriva. Jag har skrivit dagbok så länge jag kan minnas. Jag har brevväxlat med kanske 50 olika människor. Jag skrev ut mina åsikter redan i min lunarstormblogg (skulle vara lite pinsamt att läsa idag haha, tur att det är raderat och preskriberat)... Och nu har jag den här bloggen. Att skriva är lite som terapi för mig. Men det använder jag dagboken till. Bloggen är bara till för att underhålla (mig själv främst)...


Någon som delar mina fantastiska intressen?! ;)

4 comments:

  1. Vad roligt att läsa! :D
    Delar åtminstone "fredagskänslan, leverlådan, frukost och lyktor&ljus" med dig!

    ReplyDelete
  2. Du verkar som en helt annan person mot vad jag alltid föreställt mig, haha. Kul! kunde känna igen mig på flera punkter också :D

    ReplyDelete
  3. Jag brukar alltid ha en kalender, men jag skriver typ en gång i den och sen så "tasmas" de hehe. Sen frågar jag kaverina hela åre "vade tills imoron dendär deadlinen? När vade vi sku dit imoron?" haha

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!