1 Karolinas Kaos: 1. Det här har jag i min väska

Sunday, August 10, 2014

1. Det här har jag i min väska

1. Det här har jag i min väska


Jag skulle vilja påstå att jag alltid har det mesta i min väska. Om någon frågar "Int råkar nån ha med sig en...?", så är jag ofta den som råkar ha just det. I min väska fanns när jag skrev detta inlägg (en vanlig vardag efter jobbet, har inte städat ur den på ett tag, don't judge me...):

- en necessär, som i sin tur innehåller...
  • korthållare
  • telefon
  • bil- och jobbnycklar
  • cash
  • ca en miljon kvitton
  • pennor
  • ögondroppar
  • nagelförstärkare
  • örhängen, hårspännen, hårband
  • burana
  • vaselin
  • nagelklippare
  • emergency lingonskydd
- två kalendrar
- sminkväska
- tuggummipåse
- penal
- handkräm
- en topp, ett par shorts, ett par trosor och ett par strumpor
- tandborste
- hårspray
- plattång
- tre olika hårborstar...
- vinöppnare (hahah man vet ju aldrig när det blir bråttom!)
- solglasögon
- våtservetter
- parfym
- deodorant
- telefonladdare
- ett tobakspaket (nej, jag röker inte)

Okej jag inser när jag skriver det här att man skulle kunna påstå att jag har ett problem haha. 
Samtidigt blir jag lite upprörd att jag inte hittade någon nagelfil och inga plåster.

Men TÄNK att allt det här kan rymmas i en sån här väska. Brukar tynga dit laptopen ibland också.

6 comments:

  1. haha, jag brukar få höra jag slarvar mycket med mig, men du tar nog hem priset! ;)

    ReplyDelete
  2. Vilken mirakelväska! Men blir det int tungt att bär den? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nja int tycker ja de faktiskt :D sålänge väskan e bekväm går de bra!

      Delete
  3. Hahah alltså min väska innehåller alltid typ exakt samma saker. PLUS att där alltid ligger några böcker, femton olika mediciner och sjuttioelva nagellack. Blir lika förvånad över hur mycket som ryms i en handväska varje gång jag häller ut innehållet ur en.

    ReplyDelete
  4. Haha, vi har tydligen väldigt lika innehåll i våra väskor och det som inte finns där går nog att trycka dit om man vill :D Men du hade nog bra mycket mera saker än mig :'D

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!