1 Karolinas Kaos: Vintage inspiration

Wednesday, July 23, 2014

Vintage inspiration

40- och 50-talets hår, kläder och smink måste vara det finaste någonsin.

Åååh de är så vackra!!

Och det underbara modet gäller även männen. Jag älskar hattarna, de präktiga frisyrerna och framförallt de stiliga kostymerna, men jag är också väldigt förtjust i de rockigare stilarna, som vi sett i bl.a. Grease och Cry Baby.






Bortsett från hur kvinnorna behandlades den tiden så skulle jag mer än gärna teleporteras tillbaka några årtionden. Kommer någon med mig?

4 comments:

  1. JAJAJAJA!!! ÄLSKAR rockabilly, vintage, burlesk och allt detdär, så jag kommer gärna med :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa alltså det är så härligt!! Vore SÅ häftigt att uppleva...

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!