1 Karolinas Kaos: Vad gör jag om 5 år?

Monday, July 28, 2014

Vad gör jag om 5 år?


Den här frågan hade hamnat i skräpposten av någon anledning, så jag såg den inte förrän nu. Nåja, svarar på den nu ändå. 

Om fem år är jag stenrik, bor i en lyxvilla i England och har öppnat ett litet café som hobby. Jag har rest jorden runt och min favoritplats är Nya Zeeland. Jag har en lägenhet i centrala Paris, med fransk balkong och rustikt trägolv, dit jag åker när jag behöver varva ner och skriva mina memoarer.
Eller nåja. Om fem år är jag är jag 27, snart 28 år gammal. Jag är förhoppningsvis klar med mina studier och har rest en hel del. Jag är eventuellt bosatt utomlands och har fått en fast tjänst (som lärare, kanske) med trygg lön. Jag skulle kunna tänka mig att jag är förlovad och börjar planera bröllop och/eller barn så småningom.

Hund kanske. Bil kanske. Egnahemshus kanske. Det är så svårt att säga, allt beror nog på var man får jobb, vart man är redo att flytta, avstånd till familj och vänner osv. Lycklig ska jag åtminstone vara, så mycket vet jag.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!