1 Karolinas Kaos: Sons of Anarchy

Monday, July 7, 2014

Sons of Anarchy

Efter att ha sett klart andra säsongen av Orange Is the New Black (på typ två dagar...) var det dags att hitta en ny serie. Jag hade sett ett par avsnitt av Sons of Anarchy för ett par år sedan, men jag orkade inte fortsätta titta på egen hand. Men nu bestämde jag och C oss för att ge serien en chans eftersom vi båda hade båda hört en hel del bra om den. Nu har vi snart kollat färdigt första säsongen och det är ju så sjukt spännande! Är så lycklig att det finns hela fem säsonger till att kolla, och fler är på kommande.


Trivia: Charlie Hunnam som spelar huvudrollen Jax känner du kanske tidigare igen från Green Street Hooligans från 2005. Hunnam fick dessutom rollen som Christian Grey i Fifty Shades of Grey (som har premiär på alla hjärtans dag nästa år), men valde att hoppa av.

Tommy Flanagan som spelar skotten Chibs har ett äkta s.k. Glasgow smile, hans ärr i ansiktet är alltså inte smink.


Katey Sagal som spelar Jax heta mamma Gemma är gift med Sons of Anarchys manusförfattare Kurt Sutter. Hon har varit gift tre gånger tidigare, en av gångerna med Jack White. För övrigt var hon på 70-talet bakgrundssångerska åt Bob Dylan och Gene Simmons.

Om någon annan än jag missat denna serie rekommenderar jag den varmt! 
Nyckelord: motorcykelgäng, familj, vapen, kärlek, våld, könsroller, kriminalitet, Kalifornien

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!