1 Karolinas Kaos: Migrän och sådant trevligt

Friday, July 4, 2014

Migrän och sådant trevligt

Läkaren sjukskrev mig för halva gårdagen och rekommenderade även att jag skulle stanna hemma idag. När jag kom hem från jobbet igår somnade jag som en stock och sov 5-6h i streck, så lite slut var jag allt. Eftersom jag vanligtvis stiger upp runt kl. 6 på morgonen känner jag mig relativt utvilad nu faktiskt. Känns som att jag har sovit ett dygn. Men känner också att det var smart att stanna hemma idag, vill inte riskera ett nytt "anfall".

Ska hämta ut en migränmedicin idag som läkaren skrev ut åt mig, som jag får ta när jag känner att det är på gång. Skönt, för mot dessa "anfall" hjälper inga vanliga värktabletter. Kanske jag slipper sånt här i framtiden nu!

Visste ni att var femte kvinna och var tionde man lider av migrän?

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!