1 Karolinas Kaos: Lite annorlunda är inget fel att va

Tuesday, July 29, 2014

Lite annorlunda är inget fel att va

Jag råkade av en slump ramla över det här klippet på youtube häromdagen och jag började nästan gråta av nostalgi. Jag blir helt varm och rörd och åååååååååh. Minns ni det här programmet? Jag minns inte mycket av vad det handlade om egentligen, jag minns bara att jag älskade trasdockorna, och när jag hör sången nu blir jag bara så GLAD. 

Ojojoj, he va bäter förr... Texten i sången har ju ett jättefint budskap också!

Att va söta men lika som bär 
Vad är det o ha?
Lite annorlunda är inget fel o va
Om man är av en annan sort
Varför ska man kastas bort?

Lite trasiga och knasiga!
Är vårt trasdocksgäng
Lite trasiga och knasiga!
Det är vår refräng

Är din näsa sned
eller armen ur led
och din tå är gul och blå
"lappri" säger trasdockan
Du är lika bra ändå

Fast trasiga och knasiga!
Vi sjunger vår refräng
Lite trasiga och knasiga!
Är vårt trasdocksgäng

5 comments:

  1. Vaför säger trasdockan "lappri", vad betyder det? Haha, ha allti undra va dom säger där. Jag älska också trasdockorna, men morsan hata dom hoho.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Enligt synonymer.se, struntsak, strunt, småsak, bagatell, obetydlighet(er), obetydlig sak. De visst int jag heller haha!

      Delete
    2. Haha kåå, aaldri hört!

      Delete
  2. hahah! jaa, detta gilla ja också :D

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!