1 Karolinas Kaos: JakobsDagar 2014: Jaro-SJK & Gamla Hamn

Sunday, July 27, 2014

JakobsDagar 2014: Jaro-SJK & Gamla Hamn

Efter att ha sett paraden igår gick vi genom stan ett varv, köpte lite mat och gick vidare till Anton. Där satt vi och chillade och åt lite mat innan det var dags att traska iväg till Centralplan där Jaro skulle möta SJK. Förra året kom vi dit 45 minuter på förhand och fick inte sittplatser, så i år gick vi dit 1,5h på förhand och då fick vi i princip de bästa tänkbara platserna.

Publiksiffran översteg 3000.




Tyvärr blev det förlust 0-1 efter en halvtrist match med få målchanser. Jag lyfter ändå på hatten åt spelarna som över huvud taget klarade av att spela i denna värme - själv höll jag på att storkna fast jag satt i skuggan och hällde i mig vatten hela tiden.

Centralplanen strax innan avspark! Bild


Efter matchen for jag och C hem till mig för att byta kläder samt äta lite riktig mat. Satt på utsidan och bara njöt och tog ett glas vin. Helt ljuvligt. Jag ringde Kajsa och frågade vad hon sysslade med och så blev det bestämt att jag och C skulle komma och möta upp henne och några andra i Gamla Hamn. 

Johanna, (Kajsa som inte syns hehe), Challe, Macke och Heidi.

Den finska sommaren visar verkligen sina bästa sidor just nu.

Lite senare hoppade jag och C på varsin cykel och for till stan för att träffa Elin och Jonas. Vi for hem till Elins och spelade lite spel, drack några öl och hade det riktigt trevligt. Plötsligt var klockan 01:30 och det kändes lite sent att fara ut nånstans, men vi gick ändå en sväng på stan innan det var dags att gå hem.

Ett försök till en kort sammanfattning av Jakobs Dagar 2014: 
Jag har hunnit träffa en massa vänner och bekanta jag inte träffat på år och dag, samt umgås med en massa härliga människor. Jag har fått se en parad som kommer att talas om länge här i Jakobstad, jag har fått skratta åt KAJ. Vi har alla fått se en levande stad den här veckan, fylld av hopp och kärlek. Jag har svettats som en gris, men njutit varje sekund! Tack för i år, nu blir det skönt med en liten vilopaus.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!