1 Karolinas Kaos: #fråga #recept #sangria

Wednesday, July 16, 2014

#fråga #recept #sangria

sangrian såg ju god ut! hur har ni gjort den? :)


Sangrian vi drack i lördags beställde vi på Strampen, så tyvärr har jag inget recept på den. Jag googlade runt lite på nätet och upptäckte att det finns tusen olika sätt att göra sangria på. En del använder äpplen, andra jordgubbar, andra endast apelsin och/eller citron.... Sen är det givetvis stor skillnad på vilket vin man väljer. Dessutom använder någon 7up medan en annan föredrar bubbelvatten. Vissa vill ha konjak i, andra inte. Så egentligen är det väl en smaksak - och bara fantasin sätter stopp. Här, här och här finns några olika recept. 

Om någon som känner sig säkrare än mig på detta får ni hemskt gärna dela med er av recept på sangria, jag är också intresserad!

1 comment:

  1. äsch då! hadd sett många olika varianter på google. Måste väl våga testa sig fram då :D

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!