1 Karolinas Kaos: App-tips: Nike+ Training Club

Friday, July 18, 2014

App-tips: Nike+ Training Club

Jag har ett ganska stillasittande jobb och jag har börjat märka att min rygg inte tycker jättemycket om det. Jag försöker röra på mig så mycket som möjligt, men när allt mitt jobb sker via datorn är det svårt att hitta vettiga orsaker att springa upp och ner i trappan liksom. 

Jag har hyrt ut mitt WSC-kort över sommaren och bestämde att spara pengar och inte skaffa något kort i Jeppis under tiden. Men häromdagen kände jag ändå att det var dags att ta tag i träningen lite grann ändå, om jag så måste börja fara ut och jogga eller vad som helst.

Utan några som helst förhoppningar laddade jag ner gratisappen Nike+ Training Club och registrerade mig. Nå, det visade sig att appen är helt fenomenal. Man får sätta upp träningsscheman som anpassas efter ens personliga mål. Dessutom finns det hundratals fristående 15-minuters workouts, där man får välja vilken del av kroppen man vill fokusera på. Jag gjorde t.ex. "better butt" (lol) i förrgår och kan fortfarande inte gå normalt. Det går till på följande sätt:

1. Välj övning/program
2. Klicka på "do workout"
3. Appen välkomnar dig och startar klockan
4. Demonstrationer på diverse övningar visas om det behövs
5. Efter en minut byter appen till nästa övning (det går inte att hoppa över någon)


Det bästa med den här appen:

  • Den är gratis
  • Den räknar ned under varje övning, man ser hur mycket man har kvar
  • Går att ställa in enligt personliga mål och behov
  • Det går inte att skippa någon övning, man "måste" göra hela programmet -> inget fusk
  • Träna när som helst, var som helst. Det behöver verkligen inte ta mera än 15-30 minuter.
  • Massa nya övningar man själv kanske inte skulle ha tänkt på att göra!
  • Det går att ställa in vilken musik man vill att spelas upp
  • Den går att synkronisera med appen Nike+ Running
  • Man får se sin statistik
  • Man får se inspelade demonstrationervarje övning
  • Man får lägga till påminnelser som säger åt en när man ska träna.

Den här appen var nog precis vad jag behövde. För mig har själva gymmandet aldrig varit ett problem, det är snarare att släpa mig iväg till gymmet som jag tyckt varit jobbigt. För att det tar så mycket tid, för att man måste planera hela dagen runt det osv. Men det här kan jag verkligen göra precis när jag vill! 

Så om du är som jag - fattig och lite för lat för att släpa dig iväg till gymmet, men ändå sugen på att träna - då är det här appen för dig.

3 comments:

  1. Den där appen har jag också testat och gillat! :D Perfekt för hemmaträning. Det bästa med den tycker jag är att det finns så bra demonstrationer till alla övningarna. Oftast har man (eller jag i alla fall) ju ingen aning om hur olika övningar egentligen ska gå till, så då är det helt super att få se det med bild eller film.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamen precis! Jag håller med, och videosnuttarna i appen är ju verkligen tydliga! Det sparar en hel del tid att man inte behöver kolla upp tekniken själv på google först ;)

      Delete
  2. OMG tack för tipset, den här måste jag absolut prova :D

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!