1 Karolinas Kaos: Var jobbar jag egentligen?

Tuesday, June 24, 2014

Var jobbar jag egentligen?

Var jobbar du å va får du göra?? :)

Flera har frågat mig var jag jobbar så jag tänkte att jag svarar på det i ett inlägg. Jag jobbar på Snellmans i Jakobstad och har jobbat här till och från sedan 2011. Förra sommaren fick jag börja jobba på expeditionens kontor och är på samma ställe även den här sommaren.

Kort version: 
Jag printar papper och gör krediteringar.

Längre version:
Snellmans är indelat i massa olika avdelningar och före jag började jobba på kontor jobbade jag i expeditionen som plockare. Om fähuset och slakteriet är "början" så är expeditionen det sista stället köttet far igenom. På expeditionen packas alltså helt färdiga varor (malet kött, pålägg, korv...) ner i lådor, som sedan lastas in i långtradare, som i sin tur kör ut varorna till butikerna.

Nu när jag jobbar på kontoret är min uppgift att fixa fraktsedlar/forsedlar (dvs. listor på beställningar) åt långtradarchaufförerna. De ska ha med sig papper på vad de har tagit med sig i bilen helt enkelt. Förutom det sköter också krediteringar - dvs. ser till att kunder får tillbaka sina pengar om de t.ex. fått för lite av någon vara.

Världens bästa arbetsplats. Bild

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!