1 Karolinas Kaos: Tesses Café

Wednesday, June 11, 2014

Tesses Café

Jag och C åkte en sväng via Vasa idag för att hämta lite saker som vi glömt där, eftersom vi inte kommer att fara dit på ett par veckor. Vi hyrde förresten aldrig ut vår lägenhet ändå, det blev lite ändrade planer. På vägen hem från Vasa var vi båda vrålhungriga så vi bestämde oss för att stanna för att käka lite hamppare vid Tesses Café.

De hade renoverat och byggt om lite sen jag var där sist - riktigt snyggt och fräscht!
Fjärdens hamburgertallrik: stenugnsbakad semla, husets färsbiff, Koskenlaskija, orientdressing, färsk tomat, friterad lökring och sallad. 

Det kan ha varit den (utan att överdriva) godaste hamburgaren jag någonsin ätit. Helt himmelsk!! Den smälter bokstavligt talat i munnen. Så om du har vägarna förbi Tesses kan jag varmt rekommendera en hamburgertallrik.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!