1 Karolinas Kaos: #OITNB

Friday, June 6, 2014

#OITNB


Idag, om två timmar närmare bestämt, släpps andra säsongen av Orange Is the New BlackNetflix. Jag hade hört en massa positiva saker om serien, men började inte titta på den före bara några dagar tillbaka. Jag har nu snart sett halva första säsongen och kan konstatera att även jag har fastnat. Starka kvinnliga karaktärer, humor, drama, romantik och lite äckel. Som en blandning av Weeds, The L-Word och Prison Break, typ. Helt super!

Hade jag vetat att det är Jenji Kohan som gjort OITNB hade jag börjat kolla på den för länge sen. Kohan är nämligen skaparen av Weeds, vilket kan vara den bästa serien någonsin.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!