1 Karolinas Kaos: Mitt hår 2007-2014

Friday, June 27, 2014

Mitt hår 2007-2014

Jag har haft för mig att jag alltid varit blond, men när jag tittar tillbaka i mina arkiv ser jag ju att så inte alls är fallet. Jag gick igenom en massa bilder och tänkte sammanställa dem här för att få lite översikt!

2007 var jag tydligen rena rama brunetten! Jag har inget minne av att mitt hår nångång skulle ha sett ut så här - eller att jag vid frissan skulle ha sagt "bruna slingor, tack". Eller så är det där min riktiga hårfärg, med några ljusa slingor i... Alltså jag vet faktiskt inte.

Minns att jag satte i lite mörkare slingor för att få till kontraster som på bilder till höger, men på mittenbilden ser mitt hår jättemörkt ut ju. Nå, år 2008 var det i alla fall tigertema.

2009 började de mörka partierna så småningom försvinna helt och jag satsade mer på endast ljusa slingor med några enstaka toffefärgade slingor.

2010 hade jag tydligen satt i något mörkt igen, vet inte riktigt av vilken orsak haha... Men överlag långt och blont och en enorm jäkla pannlugg, förutom på sista bilden då jag hade svängt den åt andra hållet (som jag har nu också).

2011 var mitt hår som allra längst och det var blond all the way. Andra och sista bilden är tagna i Spanien, då håret blekts en del i solen också. Ser inte ut att ha varit jättemycket uppklippt här heller - kanske inte alls. Åh, börjar sakna mitt jättelånga hår lite nu... 

Det här är ju i princip samma frisyr som jag hade 2011, men av någon orsak tycker jag inte den ser lika bra ut här. Det ser ut som att luggen var allt för tung eller nåt, jag vet inte...

Fortfarande samma frisyr, inget särskilt. "Det där samma", hade jag väl sagt åt frissan i ett par år nu.

I vår gjorde jag den största förändringen på många år - satte i lite askigare/kallare toner (det är alltså inte så gult som på sista bilden) och klippte kanske 10-15 cm, samt bytte håll på pannluggen. Ingen radikal makeover, men det kändes som en stor och behövlig förändring för mig. Jag trivs jättebra! 

Vad tycker ni, borde jag återgå till tigerhåret från 2008? ;) Själv gillar jag 2011 och 2014 bäst!

7 comments:

  1. Kära hjärtanes vilket arbete och tid man får sätta ner på håret som tjej? Ger mig litet bättre insyn i saken, tack för det.

    Sällan har man några förmåner som kille, men här finns nu en sak åtminstone... Vid frisören handlar det mest om hur många mm (millimetrar) det skall lämna kvar på sidorna och på skalpen, that's it.

    Måste säga att modellår (inte en bil då...) 2014, ger det bästa intrycket på mig. Ger ett mer moget och seriöst intryck, kanske speglar det en personlig utveckling?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja om ni bara visste ;) jo på den här punkten har ni verkligen enorma förmåner, speciellt med tanke på prisskillnaderna. Men det är klart, mer hår och mer arbete för frissan resulterar i högre priser.

      Tack får jag väl säga då, det värmer :) det är mycket möjligt faktiskt, jag kände att det var dags för något lite "vuxnare" nu!

      Delete
  2. Snygg e du!

    ReplyDelete
  3. Jag tycker om radikala förändringar med håret, med det mest radikala som har hänt nu sen 2011 är att jag låtit håret växa ut från pixie-style till långt och blondt. Ditt hår är vackert hur det än ser ut. En skönhet klär ju allt. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh tack vad glad jag blir :) och detsamma, jag har alltid tyckt att du har så fint hår!

      Delete
  4. Alltid roligt att se tillbaka på hur man varit klädd/sminkad/friserad när man var yngre!
    Men jag brukar nog oftast komma fram till att det mesta blivit bättre med åren :D

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!