1 Karolinas Kaos: En sockerfri månad

Monday, June 30, 2014

En sockerfri månad


Jag funderade i förra veckan på att göra en egen tolkning av ramadan och idag inleder jag nu en i princip sockerfri månad. Jag kommer att avstå från allt som heter godis, chips, snabbmat osv - och eftersom att bröd väcker ett enormt sötsug för mig personligen har jag bestämat att (tyvärr, jag älskar bröd!!) avstå från det också.


Varför gör jag det här då? För att socker gör mig trött, hängig och ger mig sug efter mera sött. Det blir med andra ord en ond cirkel. Jag äter egentligen aldrig godis på vardagar ändå och glass är jag överhuvud taget inte intresserad av, men jag har valt att "förbjuda" allt eftersom man annars hittar sätt att fuska - "Jag får ju inte äta godis, men glass har jag ju inte sagt något om!". Det största problemet kommer att bli när mommo slänger fram munkar till kaffet...

6 comments:

  1. Lycka till med din strejkmånad. vet inte i vilken mån du förbjuder saker, men ett tips när sötsuget riktigt slår till och du vill ha något gott så föreslår jag att du ska prova en barebar, speciellt den i smaken apelsin-råkakao. Gjord på dadlar, cashewnötter och annat "naturligt" :)

    ReplyDelete
  2. Började fundera idag, ifall jag fortfarande (förhoppningsvis) är lika "hemlig", eller har du hittat fler ledtrådar om mig? :-P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du är nog fortfarande lika hemlig :)

      Delete
  3. Nej vad märkligt, jag hade tänkt göra EXAKT samma sak och inleda min egen ramadan utan socker och skräpmat imorgon, utan att ha läst det här innan. Men nu kan jag ju inte göra det så alla tror att jag härmar dig, hahah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaa på riktigt? Tänk hur det kan råka sig :) det är klart du kan! ;)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!