1 Karolinas Kaos: Appar jag inte kan leva utan

Wednesday, June 11, 2014

Appar jag inte kan leva utan

Rubriken är en liten överdrift, men här kommer en liten lista på appar som jag använder i princip dagligen!


1. Facebook.

2. WhatsApp. Kanske världens bästa chatt-app. Gratis sms liksom - finns det ens någon som sms:ar längre?

3. Instagram. Ni vet vad det går ut på.

4. WomanLog Pro. En tjej-app. Jag betalade för den uppdaterade versionen och kan tipsa alla görls där ute att göra detsamma. Suveränt sätt att kartlägga cykeln, sitt mående, symptom, vikt, kroppstemperatur, alltså precis allt som man kan tänkas vilja anteckna. Dessutom räknar appen ut när du har ägglossning och när nästa lingonvecka borde infinna sig. Det går att aktivera graviditetsläge också, men det har jag inte testat ännu haha.


5. Snapchat. Bra app om man vill skicka fula bilder i fyllan eftersom de inte sparas någonstans. Om nu inte mottagaren tar en screenshot, men då får man meddelande om det också. Kul tidsfördriv!

6. InstaCollage. Bildredigeringsprogram, främst tänkt för instagram som namnet antyder. Roliga ramar, texter, stickers osv.


7. Aviary. Ett lite mer avancerat bildredigeringsprogram. Massa snygga effekter och annat skojigt.


Hur skulle jag annars gjort den här snygga bilden t.ex.?

8. Livescore. Håll koll på alla fotbolls- och hockeymatcher världen över.


9. Nordeas mobilbank. Jättesmidigt sätt att hålla koll på vad man har på kontot! Man får skapa ett lösenord som man loggar in med varje gång, man behöver alltså inte sina bankkoder. Om man vill göra en betalning via mobilen måste man dock ha koderna till hands. Den här appen har räddat mig många gånger, det är ju inte alltid man har en Otto-automat i närheten när man vill veta hur saldot ser ut.

10. Ruzzle. För oss med dåligt tålamod som inte orkar med Wordfeud. Spelet går ut på att man ska hitta så många ord som möjligt på två minuter! Leta upp mig och utmana mig, mitt användarnamn är Kaås.


11. Quizkampen. Namnet säger väl allt. Ett frågesportspel. 

12. Pinterest. Blev så lycklig när jag upptäckte att pinterest finns i mobilen också. Jag får fortsätta mitt beroende på telefonen, helt underbart.

13. 9gag. Ett måste. Kan scrolla på den här appen hur länge som heeelst.

14. Aftonbladet. Det kanske ni också vet vad går ut på.

15. SoundHound. Ni vet när man hör en låt på krogen eller på radion, men inte vet vad den heter? Släng igång den här appen så berättar den för dig. Helt fantastiskt.


16. Blogger. Blogspots mobilversion. Helt värdelös, men det finns inga alternativ. Det går t.ex. inte att centrera bilderna via den här appen, skitdåligt. Kanske de skulle ta och uppdatera den snart!


Jag har förstås många fler appar som jag också använder, men det här var de viktigaste förutom de allra mest självklara. Har ni några bra appar att tipsa om?

4 comments:

  1. Finns ju en app som är liknande som soundhound som heter Shazam. Har du provat den? Vet inte vilken av dem som är bättre dock. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Har hört om den men inte provat, tycker nämligen att soudhound fungerar så pass bra :)

      Delete
  2. Ruzzle är bäst! Satt och spelade offline-versionen halva flygresan hem idag :'D Mitt tips är tumblr. Så. Himla. Bra. Vad heter du på snapchat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är ju det! :) på snapchat heter jag kjld91.

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!