1 Karolinas Kaos: 80-tals hårdrocksfrisyr

Tuesday, June 10, 2014

80-tals hårdrocksfrisyr

Jag brukar säga att jag föddes några årtionden för sent. Så här som på bilden nedan ser nämligen mitt hår ut när jag låter det självtorka och inte gör något åt det. Jag har tvättat det som vanligt, för en gångs skull låtit det självtorka, sovit med det i en knut samt lagt ett återfuktande medel i topparna. Men jag har inte stylat det, jag försöker nämligen vila håret lite från fön och plattång.

Mitt hår är inte självlockigt, inte självrakt, bara själv...80-tal. Bångstyriga vågor och virvlar med massa volym. Växer som ogräs gör det också, jag börjar redan ana en liten utväxt fastän det känns som att jag just kom hem från frissan. Suck! Men jag ska väl inte klaga, jag är glad att ha tjockt och långt hår - men visst kräver det en del arbete också! 


När det dessutom är lite fuktigt i luften kunde man missta mig för Monica på Barbados.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!