1 Karolinas Kaos: You know what really grinds my gears? Folk som äter höggljutt. På tysta ställen.

Tuesday, May 13, 2014

You know what really grinds my gears?
Folk som äter höggljutt. På tysta ställen.

Ska berätta om något som jag höll på att flippa ur åt idag.


Jag går till skolan för att göra ett sista skolarbete. 
Väljer den tysta datasalen för att få vara i lugn och ro.


Är hungrig och trött, har huvudvärk och är allmänt irriterad på den tråkiga uppgiften, men börjar äntligen komma igång efter att bara ha stirrat på mitt tomma Word-dokument alltför länge.


Klassrummet är i princip tomt, där finns kanske två andra förutom jag. Men så kommer en person in och sätter sig bredvid mig. Bredvid. Fastän kanske 20 andra platser är lediga. 

Min exakta reaktion. Men nåja, det gör väl inget, tänker jag...

Tills personen tar fram en macka och börjar smacka och tugga högljutt.

Jag vill säga något, men låter bli. Väntar snällt tills personen ätit upp och återgår till uppgiften.

Ptshh, personen öppnar en burk läsk. Sörplar. 

Jag känner hur jag håller på att bli lite för irriterad. 
Lugnar snart ner mig igen, fortsätter att skriva på uppgiften. 

Men så börjar samma person sitta och snora, hosta, harkla sig - var tionde sekund. 
Ni vet när man drar snor sådär riktigt från halsen... Alltså...

Då fick jag nog. Dödade ingen. Men gick hem.

2 comments:

  1. Hahaha :D Det där är nog det värsta som finns!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha jaa det är SÅ irriterande! :D

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!