1 Karolinas Kaos: "Vilket Auschwitz? Var du där?"

Tuesday, May 27, 2014

"Vilket Auschwitz? Var du där?"

Många av er har säkert sett den här listan som snurrar runt på internet nu, men jag passar på att dela den jag också. Jag blir så äcklad och förfärad att jag knappt hittar ord.

Detta är uttalanden av människor som röstades in i söndags. Detta är uttalanden av människor som bestämmer över dig och mig i vårt Europa idag och fem år framåt. (Klicka på namnen för att komma till de ursprungliga artiklarna.)


"Våldtäkt är ett uttryck för islamsk kultur"
– Richard Jomshof, kriminalpolitisk talesperson för Sverigedemokraterna.

"Förintelsen var bara en detalj i andra världskriget"
– Jean-Marie Le Pen, grundare av Front National i Frankrike.

"Dessa sexuella avarter är inte normala och kommer aldrig att vara normala"
– Björn Söder, Sverigedemokraternas partisekreterare, om homosexualitet.

"Vilket Auschwitz? Var du där?"
– Nikolaos Michaloliakos, partiledare för Gyllene Gryning i Grekland.

"Muslimerna är vårt största utländska hot sedan andra världskriget"
– Jimmie Åkesson, partiledare för Sverigedemokraterna.

"Jag förstår om man inte vill bo bredvid rumäner"
– Nigel Farage, partiledare för UKIP i Storbritannien.

"Kvinnor borde inte ha rösträtt"
– Janusz Korwin-Mikke, partiledare för Nya Högern i Polen. 

2 comments:

  1. Nämen usch. Skrämmande att tänka på att dessa människor ska få bestämma över vårt samhälle. Och lika skrämmande är det att så många av ens medmänniskor verkligen frivilligt har röstat fram dessa stolpskott som sina representanter......

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!