1 Karolinas Kaos: Mer bilder från igår

Friday, May 2, 2014

Mer bilder från igår


Jag, brorsan och C for som sagt ut och fiskade igår. Det var riktigt skönt väder fast vi trodde att det skulle ha varit kallt ute på vattnet, men vi frös inte alls! Iofs hade vi klätt på oss som om vi var påväg till slalombacken hehe.


Tyvärr fick vi ingen fisk, men tycker det var härligt ändå. Vill absolut lära mig att dra upp fiskar med kastspö! Men jag fick ju öva på själva kastandet igår åtminstone...

Kvällssol och vårt lutande äppelträd på bakgården.



När vi kom hem gjorde slängde vi ihop en måltid bestående av klyftpotatis och morötter i ugn, en sallad samt grillade biffar. Så sjukt gott, oj vad jag har saknat grillat!


Och jo, vi har nog hunnit dricka mjöd och äta struvor också, men det orkade jag inte ta någon bild på. Hoppas ni också haft en fin helg så här mitt i veckan!

2 comments:

  1. Kan påpeka att ifall man över 15 år fiskar utan fiskekort så riskerar man ganska stora böter och beslagtagning av all fiskeutrustning ifall sjöbevakarna kommer. Kanske inte alltför vanligt, men det finns en liten risk. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gäller det även om man inte får någon fisk? ;) Nej men det har jag helt ärligt inte ens tänkt på. Kollade upp det nu och det kostar bara 24€ per år, så kanske man skulle skaffa ett sånt för säkerhets skull! :) tack för påminnelsen!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!