1 Karolinas Kaos: Karolinas kaos.

Saturday, May 17, 2014

Karolinas kaos.

Hej och välkommen till Karolinas kaos!

Låter lite dagisaktigt kanske, men jag tycker det är lite catchight och töntigt på ett bra sätt. Dessutom innehåller det en allitteration, vilket jag är väldigt förtjust i. Jag ville att det skulle stå något annat än "KJLD" på fliken, KJLD känns ju inte som ett bloggnamn. Allihopa tror(?) för övrigt att det uttalas Kjäld eller Kjild... Har många gånger fått höra "Sidu kjäld, morjens!". Själv säger jag kå ji el de. Nåja, adressen kommer att vara den samma, men bloggtiteln en annan.


Varför just Karolinas kaos då?

1. För att det låter bra, allitterationen kändes som sagt viktig. (Årets nördpris går till...)
2. Jag skapar en del kaos med mina åsikter och funderingar.
3. På min jobblista i Sverige stod det KaÅs, för mina namn: Karolina Åsmus. Efter det började alla kalla mig för Kaos på jobbet. Roligt och passande tycker jag...
4. ...eftersom min vardag ibland är ett enda kaos!

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!