1 Karolinas Kaos: Högt bland Skolhusgatans moar

Tuesday, May 13, 2014

Högt bland Skolhusgatans moar

I eftermiddag var det min tur att laga mat och jag kunde inte bestämma mig mellan köttfärsbiffar och morotsbiffar, så det fick bli en blandning helt enkelt. Jag tyckte att det var ekonomiskt och kände mig lite som bonden Paavo.

Herren prövar blott, han ej förskjuter. 
Blanda du till hälften bark i brödet, 
jag skall gräva dubbelt flera diken, 
men av Herren vill jag vänta växten

Kommer ni ihåg den från skolan? Fast istället för bark lag jag morot och istället för bröd lagade jag biffar hehe...


Ingredienser:
400g malet kött
2 rivna morötter
1 riven/hackad gul lök
1 ägg

Efter behag:
Skorpmjöl
Kryddor
Riven ost

Steker alltid i kokos- eller olivolja!

Resultatet, mumma!

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!