1 Karolinas Kaos: Her: Om att bli kär i ett operativsystem

Tuesday, May 20, 2014

Her: Om att bli kär i ett operativsystem

Jag har en sista tent nu på fredag, har försökt läsa lite idag men alltså... Lycka till att plugga på Introduktion till pedagogik när man kommer hem efter en arbetsdag. Jag håller på att somna sittande. Så jag tänkte att jag skulle blogga istället.


Så fort C kommer hem från träningar ska vi fortsätta kolla en film vi inte hann se klart igår. Her heter den och handlar om en snubbe som blir kär i en dator, eller rättare sagt i ett "newly purchased operating system that's designed to meet his every need.". Låter jättemärkligt, men filmen har 8,2 på imdb och vi blev båda faktiskt helt fängslade från första början. Jag ser den som ganska tydlig kritik mot dagens tekniksamhälle - snart är vi så beroende av våra datorer och apparater att vi börjar inleda förhållanden med dem... Jag kan hittills säga att filmen är mycket välgjord och verkligen något helt annorlunda. Jag hoppas på en intressant twist på slutet!

Joaquin Phoenix i huvudrollen.
"Sometimes I think I have felt everything I'm ever gonna feel. And from here on out, I'm not gonna feel anything new. Just lesser versions of what I've already felt." - Theodore

Update: Sjukt besviken på slutet. Riktigt anti-klimax. Man ba... jaha? Tyckte filmen förtjänade sina 8,2 imdb-poäng ända tills de sista tio minuterna. Surt.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!