1 Karolinas Kaos: Effaclar Duo Plus & Lumene CC Cream

Wednesday, May 7, 2014

Effaclar Duo Plus & Lumene CC Cream

Jag måste bara tipsa om två av mina absoluta favoritprodukter för ansiktet just nu. Jag har lääänge sökt en kräm, peeling, rengörare, ansiktsmask, vad som helst, som håller borta finnar och pormaskar. Jag har provat i princip allt: Garnier, Lumene, Nivea, ACO, Neutrogena, Herbina... Men ingenting tycks göra någon skillnad. Jag har aldrig haft svåra problem med finnar, men det är lite irriterande att man som 22-åring över huvud taget ska behöva få oprovocerade finnar. När de dyker upp är det på näsan, på hakan och vid tinningen - trots daglig rengöring och återfuktande krämer. 

Så en dag gick jag in till apoteket och sa att jag är trött på att ingenting fungerar och undrade vad hon rekommenderar. Så tipsade hon mig om Effeclar Duo+ som är en relativt ny produkt (bör ej blandas ihop med Effaclar Duo utan plus) och jag måste säga att jag för första gången någonsin märker någon skillnad. 

Produktbeskrivning. Källa

Jag har använt krämen i några månader nu och jag är otroligt glad att jag hittade den. Den är perfekt att använda under smink, så jag använder den två gånger om dagen, morgon och kväll. Dessutom är krämen återfuktande, men inte fettig.

Sen jag började använda den har jag inte haft några finnar alls. Jag hade glömt att använda den när jag var hemma i Jakobstad ett par dagar och direkt dök en finne upp på näsan. Så det tycks ju inte bara vara inbillning från min sida heller (jag är alltid ganska skeptisk mot sånt här). Pormaskarna har inte försvunnit helt, det kan jag inte påstå, men de har definitivt blivit mindre och färre. Om någon har ett svar på hur man blir av med dem för evigt, vänligen dela med er!

Effaclar Duo+ finns som sagt på apoteket och Lumene CC Cream vet ni nog var ni hittar.

Den andra produkten jag använder flitigt är Lumenes CC Cream. Den är tunn och lätt och känns inte kladdig på huden, men är ändå täckande. Den anpassar sig till ens egen hudfärg och åtminstone jag brukar inte ens behöva använda puder när jag använder den. 

Slutligen vill jag nämna att en till bra sak med båda dessa produkter är att de är väldigt dryga. Effaclar Duo+ har jag använt i ett par månader som sagt, och den är nästan full fortfarande. CC-krämen har jag använt hela vintern(!) och den är heller inte slut på långa vägar. Jag rekommenderar med andra ord dessa två produkter varmt.

2 comments:

  1. Tusen tack för tipset om cc krämen, var tvungen att pröva (ojämnare hudton än min är svår att hitta tror jag, hehe) och jag är impad. Bästa på länge! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Visst är den bra! Fint att du också gillar den, och kul att jag kunde "hjälpa"! :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!