1 Karolinas Kaos: Stockholm, 1 september 2011

Thursday, May 22, 2014

Stockholm, 1 september 2011

Tittade in på min gamla blogg idag och kan bara konstatera att shit vad man kan ändra som person på bara ett par år. Jag känner knappt igen mig själv, mitt sätt att skriva, min attityd... Jag har växt till mig en aning om vi säger så! Blivit gammal och grå. Nej, men jag var snäppet galnare förr kan man väl säga. Men tur är väl att man har levt livet, så behöver man inte ångra det när man blir gammal. Det jag minns tydligast från Stockholm är pendlandet. De eviga tåg- och bussresorna (tur att jag älskar att åka kollektivt, men ibland blev det lite tröttsamt).

"För någon dag sedan satt jag bredvid en sovande kille på tåget. Jag hade en godispåse i knät. Plötsligt flög ett godis på något obegripligt sätt ur handen på mig och träffade killen rakt i ögat.

Killen ryckte till, tittade lite surt på mig, ruskade på sig och somnade om.
Jag höll på att skratta ihjäl mig inombords samtidigt som jag dog lite."

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!