1 Karolinas Kaos: Vappen 2008

Monday, April 28, 2014

Vappen 2008

Snart är det vappen! Det är nog en av mina absoluta favorithögtider. Har ännu inga konkreta planer för hur det ska firas i år, men tror det blir hemma i Jakobstad/Pedersöre åtminstone! Den bästa (och sjukaste) vappenfesten hittills måste ha varit år 2008 hemma hos Puffen. Solen sken och värmde, bålen smakade gott och magen pirrade. Min mage blir alltid pirrig och "nervös" före fester, oavsett vad det är för fest - det är någon slags förväntning som byggs upp som gör att jag inte kan sitta stilla haha.






Hittade några sketna bilder på min och Elins gamla bilddagböcker (det var tiden då det ännu var coolt att fota hur mycket man drack...). Det är nog bäst att lämna bort detaljerna från den kvällen, men kan säga att det förekom dunderbål, fotbollspel på gräsmattan, en brasa och bastutävling. Oförglömligt! Eller, tja...

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!