1 Karolinas Kaos: Tulpaner och Smith's Burgers

Wednesday, April 16, 2014

Tulpaner och Smith's Burgers

Jag är ledig imorgon, hade inte märkt det förrän nu! Jag har påskledigt redan nu! Ända till TISDAG!

Och så fick jag blommor "utan orsak" idag, alltså åh <3

Mot kvällen bestämde jag och C oss för att testa på Smith's Burgers i Smedsby, som vi båda hade hört en massa bra om. Så vi körde iväg till Smedsby och köpte varsin måltid. Burgaren var fräsch, maffig och smakrik - riktigt god grillmat helt enkelt. Den var inte sådär svettig som vissa burgare brukar vara. Vitlöksdippen var helt vidunderlig och vi blev proppmätta. Hade annars gärna stannat och ätit på stället (jättemysigt 50-talsstuk med röda barstolar och pinuppor på väggarna!), men det var så mycket folk där så det kändes mindre stressigt att ta med maten hem istället. Men jag kan alltså varmt rekommendera Smith's Burgers om man är sugen på en lite lyxigare burgermåltid i Vasa(trakten)!

Bilden gör inte måltiden rättvisa.

En riktigt bra dag har jag haft med andra ord. Imorgon kommer syrran hem från Sverige dessutom, så då far också jag hem till Jakobstad för att stanna där över påsk! Ska hinna träffa en massa människor, så där som det alltid är vid högtider. Men det ser vi fram emot!

4 comments:

  1. Så fint med gula tulpaner! Har också hört mycket bra om stället, måste ta och testa det nån gång :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Visst är det, påskigt och härligt! :) Det tycker jag absolut att du ska göra, helt klart värt pengarna.

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!