1 Karolinas Kaos: Snellmans, världens bästa arbetsplats.

Tuesday, April 8, 2014

Snellmans, världens bästa arbetsplats.


Eftersom jag jobbat på Snellmans (och fortfarande hoppar in där när jag är ledig från skolan, ska t.ex. sommarjobba där i år igen), är frysen oftast full med kött. Jag älskar kött, så det är ju behändigt. Idag lagade vi ugnsfilé med såndär räfflad potatis som jag inte vet vad heter. Och bearnaisesås. Och grynost. Och lite klyftpotatis & morot från igår. SÅ gott.

Ser lite ut som en enda spya. Men gott var det. 
Älskar mat som man bara kan slänga in i ugnen och så fixar det sig själv.

Jag jobbade på Snellmans mellan 2011 och 2012 när jag inte hade någon som helst aning om vad jag ville göra i framtiden. I nästan ett år slet jag med typiskt fabriksarbete (jag packade kött i +2 grader) och jag tror verkligen det gjorde gott för mig. Jag fick tid att fundera på vad jag ville göra med mitt liv, jag lärde mig att tjäna och spara pengar, jag utmanade mig själv med både dag- och nattskift, väckning 05:45 under dagskiften (i och för sig var tidiga väckningar inget nytt, i Sverige steg jag upp mellan 04:00-05:00 varje morgon!). Trots att arbetet var tungt och stundvis lite trist trivdes jag alltid jättebra. Snellmans tar verkligen hand om sina anställda. 


Förra sommaren fick jag börja jobba på kontoret istället - fortfarande på samma avdelning där jag jobbat tidigare, men nu en våning upp så att säga. Och jag trivdes så bra, det kändes aldrig jobbigt att gå till arbetet. Det ni! Och där ska jag vara i sommar igen! Ser riktigt fram emot det, ett välkommet avbrott från studierna.

2 comments:

  1. Jag äter väldigt sällan kött, men när jag gör det känns det på nåt sätt tryggt att köpa Snellmans produkter. Lol, låter som en reklamtext. Men så känns det. Köpte en gång typ Atria kanske...? Och då upptäckte jag att köttet kom från Polen och något annat land. Känns ju lagom trevligt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja men jag håller med dig, man kan lita på Snellmans! Som tips när man köper kött överlag är att titta efter den här fågeln: http://ruoka.ts.fi/assets/hyvaa-300x294.jpg, är köttet "svanmärkt" som det heter, då är köttet från Finland! :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!