1 Karolinas Kaos: La Belle Epoque

Thursday, April 17, 2014

La Belle Epoque


Old news för många säkert, men vilken bra låt det här är alltså! Jag som annars inte är så stort Kent-fan gillar den här skarpt. Äntligen en text som man förstår sig på! Vet inte om det är jag som är dum eller vad, men Kents texter känns ju ibland som ett hopplock av totalt random ord... Men inte den här, tummen upp!



Om det är något jag drömmer om lite i smyg så är det väl att ha levt just i Franrike under la belle époque. Gärna hört till en "fin" familj som hade råd med såna där underbara klänningar.



Eller under les années folles, det glada 20-talet... Det ser så ljuvligt ut! Jag känner mig som Gil i Midnight in Paris (underbar film för övrigt). Okej, nu är det kanske inte Franrike Kent sjunger om, men titeln för ju en faktiskt osökt dit. 

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!