1 Karolinas Kaos: Fredagslista

Friday, April 11, 2014

Fredagslista

Oj vad slö jag har varit idag. Jag sov alltför länge och sen har jag varit lite som en zombie hela dagen, men har ändå hunnit uträtta en del. Har dock inte orkat/hunnit blogga alls, så kör en nödlösning i form av en fredagslista (är ju ändå fredag i 15 minuter till).

OKEJ, hit me!

Vad har du på dig?
Jaså, här går vi rakt på sak! Nå, jag har på mig ett par jeans, en svart topp och en gråspräcklig tröja.

Ganska exakt det här (gammal bild). Köpte tröjan för över ett år sen och den är fortfarande en favorit <3


Hur mår du?
Bra! Lite trött och slö som sagt, men bra.

Vad har du gjort idag?
Vaknade klockan åtta. Skulle sova vidare en stund, vaknade igen vid 10. Skulle stiga upp men råkade somna om till kl. 12. Hoppsan. Men sen har jag handlat, varit till loppis, lagat mat, fixat lite skolgrejer - fullt upp!

C låg och typ dansade med fötterna i morse när han fortfarande sov.
Skulle fota det, tänkte jag. Smart.

Och ätit?
Gröt till frukost och klyftpotatis & morot med kassler som middag. Och lite godis.

Vem ringde dig senast?
Mommo. 

Vad ska du göra imorgon?
Sova ut en gång till... Kanske plugga lite, kanske baka (hade tänkt göra det idag men det blev så sent!) och på kvällen ska vi på en inflyttningsfest. Tänkte kanske fota för ett en-bild-i-timmen-inlägg imorgon som jag publicerar på söndag.

Och på söndag?
Inga planer.

Vad lyssnar du på just nu?
Fifa. (C spelar)

Hur ser en perfekt fredag ut för dig?
Den får gärna vara ledig som idag. Annars älskar jag "fredagskänslan" efter jobb/skola, när man känner att YES, helgen är här!!


Men annars så betyder fredag alltid mys för mig, det har det alltid gjort. Fredag var t.ex. min godisdag när jag var liten, så jag har alltid förknippat fredag kväll med soffan, mysbelysning, bra sällskap och TV. Och godis hehehe.

Vad såg du senast på tv?
Let's Dance. Tittade bara på Kenzas dans, sen böt vi till Game of Thrones istället. Börjar på säsong två snart!

Vem skulle du vilja träffa just nu?
Mina vänner som jag träffar lite för sällan. Och min syster i Sverige. Säkert många andra också.

Vad är dina topp 3 bästa från veckan som gått?
1. Jag har blivit klar med ett par skolarbeten en månad före deadline
2. Jag var ledig onsdag och fredag och därmed kunnat slappna av och varva ner
3. Vårvädret!!
Alltså riktigt hurja vecka som ni hör!!

Har du gjort något som du aldrig har gjort förut?
Vadå, den här veckan? Hmm. Nej, men fråga mig nästa vecka, då har jag varit med på radio för första gången! 

Har du fattat några viktiga beslut?
Nej det skulle jag inte vilja påstå.  Eller ja, jag ringde frissan. Det är ju viktigt.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!