1 Karolinas Kaos: Finlandsångest

Tuesday, April 29, 2014

Finlandsångest

Vaknade imorse med ungefär den här känslan som Ellen beskrivit så jäkla bra. 
"En häst galopperade runt, runt, runt i en hage vi körde förbi, han var fångad i en hage med fint vitt staket. Symboliken jag upplevde i det fick mig att ifrågasätta typ allt, hela mitt liv. Är jag faktiskt nöjd här? Är begränsningarna min frihet som jag påstått i flera år nu? Hur kan de uppbrutna åkrar jag älskar samtidigt kväva mig? Och var ska jag annars stå om inte med fötterna djupt ner i päärolandi? Varför kan jag inte stanna någon annanstans vars gator jag inte nött upp?"

Konstigt det, jag har inte haft "Finlandsångest" på väldigt länge - och så dyker den upp nu på våren. Nå, sånt är livet och därför sitter jag och söker resor som bäst.


Men så ska det passa in med skola, med jobb, med den härliga studiebudgeten... Det är så jobbigt att pussla. Men jag ska försöka att inte ge mig den här gången - jag måste iväg och resa, nu!

Paris


Marbella/Puerto Banus

Köpenhamn

Kos

Ayia Napa

Nissi Beach

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!