1 Karolinas Kaos: Det bästa av förspel

Tuesday, April 1, 2014

Det bästa av förspel

På tal om det, idag på sånglektionen sa läraren: "Här kommer ditt förspel nu, är du klar?". Jag bara...




Nej, nu var det inte det jag skulle skriva om. Jag tänkte berätta att när jag kom hem idag efter en lång, jäkligt stressig och tung skoldag, hade C lagat mat och plockat lite i lägenheten. Alltså. Jag började nästan gråta. Det bästa är när man inte väntat sig något, utan är inställd på att uträtta saker även när man kommer hem. Och så bara BOM, stressen släpper på två sekunder. Oftast lagar vi mat tillsammans, eller delar upp det så att en lagar mat och en städar eller något i den stilen. Men idag fick jag bara slänga mig på soffan direkt. Åh! Jag älskar honom lite mer än vanligt just nu.

Så, det var väl ett litet tips till er killar (undrar om jag har en enda manlig läsare?). Gör lite saker ibland utan att meddela på förhand, eller utan att hon ber om det. Det lönar sig! Happy wife, happy life eller vad brukar dom säga.

(Helgarderar med en pk-parentes: bara för att jag skriver ur ett heteroperspektiv menar jag inte att det inte finns andra sorters parförhållanden, ingen blir arg på mig för att jag skriver hon och han, bra tack.)


Gillar cellofan-effekten. Den kan göra vilken ful bild som helst lite cool istället.
Som att det är meningen att den ska vara lite ful, vet ni vad jag menar.


Som den här. En ful bild på mig och C. Men det är ju pg.a. en effekt, ett filter, inte bara en ful bild. Ha ha. Kul förresten att jag tar selfie med laptopen i luften. Voi voi dagens ungdom! (Eller är vi ungdomar längre?)

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!