1 Karolinas Kaos: Bildskapande och visuellt tänkande

Thursday, April 10, 2014

Bildskapande och visuellt tänkande

En av mina favoritkurser hittills på PF har helt klart varit Bildskapande och visuellt tänkande, bildkonst med andra ord. Läraren peppar en och får en att känna sig som en liten konstnär fast man inte över huvud taget vet vad man håller på med. Men hon ser något i oss allihopa och det är så inspirerande. 

Några av mina alster:
Ett hjärta av gips.

En keramikmask som inte blev alls som jag tänkt mig... 
Hade en så fin vision i huvudet och så blev det till ingenting haha. 

En akvarelltolkning av ett triaramafoto.

Nej, det är ju inga mästerverk jag tillverkat, så mycket självinsikt har jag. Men kursen är kul! Vi har testat på en massa (för mig helt) nya tekniker och åtminstone jag känner att jag blir mer kreativ hela tiden. Hoppas hoppas att jag ryms med på tillvalskursen nästa år!

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!