1 Karolinas Kaos: Throwback

Saturday, March 8, 2014

Throwback

Jag satt och tittade igenom gamla bilder (blir aldrig tråkigt!) så jag tänkte köra en en throwbackthursday, fast saturday då hehe... Här kommer lite bilder från när jag var till Rom hösten 2008!


Italiensk frukost, hmm...

Gruppen utanför Peterskyrkan



Påväg upp till kupolen i Peterskyrkan

Utsikten var något av det mäktigaste jag sett!

Colosseum


Inifrån sett


Spanska trappan

Fontana di Trevi

Street dansare som ville ta foto med oss haha...

Demonstrationer mot Berlusconi, om jag minns rätt.

Det var en ordnad resa från Jakobstads Gymnasium, vi hade samlat pengar i flera månader (ett halvår? jag minns inte), vi hade en "vänklass" i Rom som också kom och hälsade på oss i Jakobstad, och före resan gick vi en kurs som handlade enbart om Roms historia. Ångrar inte en sekund att jag gick kursen! Rekommenderar alla som går i gymnasiet att hoppa på såna projekt om det ordnas.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!