1 Karolinas Kaos: Svar på frågestud del 2

Sunday, March 23, 2014

Svar på frågestud del 2

Kan int du visa lite bilder av er lägenhet? 
Just nu har jag inga nya bilder, men så fort vi röjt upp lite här, fixat på balkongen osv, så kommer jag att ladda upp lite bilder. Jag trivs såå bra i den här lägenheten, så jag vet inte varför jag inte visat upp den mer. Här är några random bilder åtminstone.

Sovrummet. Eller ja, sängen... Älskar sängöverkastet!

Vardagsrum. De stora fönstren gör att det allt som oftast är jätteljust här!

Och så här ser det ut när vi har fest här. 
Lite fler bilder finns under kategorin inredning.

Saknar du sthlm något? (Själv skulle jag bli glad att slippa skiten^^)
Nej, faktiskt inte alls, har aldrig ångrat min flytt därifrån. Det enda jag isåfall skulle sakna är tempot – det händer alltid något. Men avstånden, stockholmarna... Nej, hu.

Dressi, jag & Pamela, Valborgsmässoafton på Lobby, 30 april 2011.


Och så fick jag en lite bomb av M&J, tack tack! ;)

Vad är din favorit rätt? 
Sushi, tortillas, pizza, pasta carbonara. Kunde förstås inte välja bara en. Men om jag bara får äta en enda sak resten av livet blir det nästan sushi alltså. Det är så sjukt gott.

Vilket är ditt favorit band/din favorit artist?
Kan inte säga bara en här heller. Eminem, Dropkick Murphys, Rancid, Metallica... Håkan Hellström. Jag skulle kunna räkna upp 20 till.

Har du och din pojkvän någon "egen låt"? Isf vilken? 


 


För att de här tre låtarna "handlar om oss" och har typ föst ihop oss. Hehe.

Om du skulle vinna 1 miljon, vad skulle du göra med pengarna då?
Sätta undan en massa (för att kunna köpa t.ex. hus senare) och investera i något smart. Skänka en del till de närmaste samt någon välgörenhetsgrej. Sen skulle jag nog shoppa och resa en bra stund. 

Om fick välja ett annat namn till dig, vad skulle du då vilja heta?
Voi nej det här är så svårt. Johanna Larsdotter? Jag är nöjd med mina namn hehe. Men annars är Milja väldigt fint! ;)

Ett dröm resemål, vart skulle det vara och med vem skulle du åka?
Om jag bra får åka med en person blir det nog med C. För att vi inte rest tillsammans ännu. Och det perfekta resmålet för oss skulle nog vara England.

Vilket är ditt favorit sällskapsspel? 
Trivial Pursuit och Alias! Som jag brukar spela med mina pensionärer.

Vilken är den bästa sitzen du varit på? *blink blink* ;)
Haha, sportsitzen var riktigt rolig. Men inte lika rolig som brobyggarnas alla sitzar jag varit på... ;)



Vilket är ditt favorit klädmärke?
Gant, Henri Lloyd, Barbour... Men, var shoppar jag? H&M och Gina haha. Äger kanske två märkesplagg. Känns inte som något jag vill investera i med min studiebudget.

Vad är ditt favorit djur?
Ugglor är nog det sötaste som finns. Annars gillar jag katter eftersom de är så självständiga och coola, men hatar när de gnäller efter mat på morgonen. Och så är jag allergisk. Vilket lustigt nog gör att de ofta dras till mig, eftersom jag helst undviker dem haha.

Om du skulle få vilken bil om helst, vilken skulle det vara då?
En Mini Coop!! Eller så nån fet svart Mercedes.

Vilken är din favorit blogg?
kjld.blogspot.fi förstås... Nej men Knivlisa kanske. Jag har fått många goda skratt tack vare henne.

Vilken är den tråkigaste filmen du någonsin sett?
Typ Transformers, fy fan.

Vilken är din favorit serie? 
Just nu: Modern Family. Annars: Friends, The Big Bang Theory, Girls.

Vad har du för favorit drink? 
Sex on the beach, Virtanen, Juicy fruit, Punakala.

Om du skulle få gå på date med en kändis, vem skulle det vara (kan även vara nån som dött)? 
Can Bonomo hehe. Eller Eminem. Eller typ Rihanna haha.

Vad är ditt drömyrke? 
Lärare eller journalist tror jag väl. Stenrik freelancande journalist, kan man bli det?

Vilken är din favorit sport?
Utövar inte så himla många själv, men tittar gärna på fotboll och ishockey.
 

Vilken är din favorit timme på gymmet? 
Core, BodyBalance, BodyAttack (hatälskar), BodyCombat.

Vem är din favorit skådis? 
Nicole Kidman, Sandra Bullock, Leonardo DiCaprio, Johnny Depp.

Vem är din idol?
Jag vet inte om jag har någon idol. Min mamma?

Vart skulle du helst vilja flytta? 
Varmare breddgrader... Men egentligen gillar jag Finland med våra fyra årstider också, jag tycker inte att vintern är så hemsk. Men inte skulle jag ju spy på Frankrike eller Italien. Synd att jag inte kan språken. Men England kanske.

Vem är din favorit superhjälte, varför? 
Batman kanske, för att de är de enda superhjältefilmerna jag faktiskt gillat.

Katt eller hund?
Katt. Egentligen hund, de är så glada och gosiga, men jag skulle inte orka ta hand om en hund tror jag. Så ja, katt.

Gris eller ko?
Att äta eller haha...? Anything goes.

Mac eller Asus? 
Asus.

Film eller bok?
Film.

Chips eller godis? 
Åh! Godis kanske.

Coca-cola eller pepsi?
Pepsi! Max!

Vår eller Höst? 
KAN inte välja. Hösten är vacker och jag fyller år då, dessutom betyder hösten också alltid nystart med nytt skolår osv. Men på våren är jag nog lyckligare då solen börjar titta fram.


Vårsol på balkongen <3

Tåg eller Flyg? 
Tåg. Tycker det är skönt. Blir så TRÖTT på flyg.

Idol eller Let's dance? 
Idol. Det enda roliga med Let’s dance är klänningarna.

Hav eller sjö?
Hav!


Vad är det som står dig närmast hjärtat? Som du riktit brinner för? :) vad är det som inte intresserar dig överhuvudtaget? :)
Oj, det är en ”stor” fråga! Jag brinner för att skriva, det har jag gjort i hela mitt liv egentligen. Annars brinner jag för min familj, mina vänner, min pojkvän – mina nära och kära skulle jag inte klara mig utan.


Kombinerar detta med att brevväxla med mina närmsta ibland.
Det är så kul att få brev! I förrgår fick jag brev av mommo och moffa :')

Något som inte intresserar mig över huvud taget... Typ curling haha. Nej men okej, nu kom jag på en sak - den globala uppvärmningen och att vara ekologisk och sånt. Jag veeet att det är viktigt och att man borde bry sig, men ehh... Jag tror inte att jag nångång kommer att engagera mig i det. Jag skulle visserligen gärna köpa närproducerat om det inte vore så inihelvete dyrt, men sorterar gör jag inte - och har inga tankar på att börja göra det heller. Hehe, varsågod, hata mig.

Puss och tusen tack för era frågor!

2 comments:

  1. Du svara ju int på vad som "inte intresserar dig överhuvudtaget" som också frågades i sista frågan duuh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oj jag missade det helt... får ta och uppdatera svaret!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!