1 Karolinas Kaos: Riktiga kroppsbilder

Monday, March 17, 2014

Riktiga kroppsbilder

För ett par år sedan råkade jag hamna in på en blogg där människor anonymt kunde skicka in bilder på sina kroppar bifogat med en liten text. Därefter laddades bidraget upp av bloggansvariga. Idén med det här var att folk skulle få se hur riktiga människor ser ut. Intresset blev enormt och det meddelades på bloggen att de fick in för mycket bilder - de kunde helt enkelt inte ladda upp allt. Bloggen finns fortfarande men uppdateras inte längre. Klicka här. Obs! Naket förekommer.


Idag märkte jag att det finns en ny liknande blogg, Bodypalace, som verkar fungera på precis samma sätt. (Och nej, jag sitter inte och googlar på 'nakna människor' eller 'penis', jag googlade faktiskt ordet kroppsbild.) Folk skickar in bilder, skriver en text och blir sedan publicerade där. Bloggbeskrivningen lyder: "Målet med bloggen är att visa hur olika våra kroppar kan se ut, bota komplex & utplåna ideal."

Obs obs obs, det är alltså jättenaket haha. Så klicka inte upp den på jobbet kanske!


Ja ja, ingen erkänner att de är nyfikna. Men det är vi allihopa.

8 comments:

  1. Tack vad kul att du gillar idén med bloggen och tack för länken, självklart får du länka ;) Sen vill jag passa på att säga nu när jag hittat hit att du ska ha beröm för dina inlägg du skrivit om hur skeva kroppsidealen är. Ju fler vi är som står upp mot idealen desto bättre! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så mycket!! :)

      Delete
    2. Många har länkat till bodypalace tidgare och jag har även varit med i tidningar men ingen har gett så många nya besökare på så kort tid som efter ditt inlägg. 150 pers har hittills klickat på länken!

      Delete
    3. Nej men på riktigt? Vad GLAD jag blir! :)

      Delete
  2. Wow, kul att det startat en ny sida med liknande koncept som Kroppsbild hade! :D Sånt här behövs verkligen tror jag.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo jag tycker också att det är ett superbra initiativ! :)

      Delete
  3. svar; nämen tack så himla mycket :) Brukar ju titta in här men aldrig tidigare kommenterat, hehe, så jag tänkt det var på tiden :)

    oj det här måste jag bara titta in! sjukt bra koncept verkar det vara i alla fall :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack och välkommen åter hehe. Ja gör det, det är rätt ögonöppnande!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!